Garnier Color Naturals Creme, bardzo bardzo jasny blond

26 Comments
Po dłuższym czasie z ciemnymi włosami przyszedł czas na jasne, znowu. Mam nadzieję, że tym nie razem nie wpadnie mi do głowy pomysł "a może farbnę się na czarno".


W ciemnych włosach mogłyście oglądać mnie np. na zdjęciach ze studniówki Dominika.




I dla porównania, w jasnych włosach:





Po powrocie z Niemczech, w których dowiedziałam się, że jestem... ruda, postanowiłam kupić farbę i zafarbować włosy. Padło na firmę Garnier, z którą zaczynałam swoją przygodę. Wybrałam się do sklepu i zakupiłam kolor "bardzo bardzo jasny blond 10.0"


W opakowaniu jak zawsze znalazły się: krem koloryzujący, mleczko utleniające, odżywka, rękawiczki i instrukcja użycia.


Fakt, faktem jest to farba z amoniakiem, więc śmierdziało niemiłosiernie, ale mi - farbującej sobie sama włosy - to nie przeszkadzało, pomimo że zużyłam dwie farby, bo jedna nie starczyłaby na moje włosy. 

I tak oto, z tego:



po trzydziestu minutach wyszło mi to:




Jeśli chodzi o kolor, podoba mi się. Myślałam, że wyjdzie trochę jaśniejszy, ale jest ok. Zauważyłam tylko, że znowu masowo wypadają mi włosy i się plączą. Po spłukaniu farby z pomocą przyszła mi odżywka dołączona do opakowania. Od razu zużyłam dwie ;). Zapach amoniaku utrzymywał się do drugiego mycia, potem już go nie wyczuwałam.


SKŁAD KREMU KOLORYZACYJNEGO:



1. Aqua - woda, rozpuszczalnik.



2. Ceteayl Alcohol - emolient tzw. tłusty. Jeśli jest stosowany na skórę w stanie czystym, może być komedogenny, czyli sprzyjać powstawaniu zaskórników. Zastosowany w preparatach do pielęgnacji skóry i włosów tworzy na powierzchni warstwę okluzyjną (film), która zapobiega nadmiernemu odparowywaniu wody z powierzchni (jest to pośrednie działanie nawilżające), przez co kondycjonuje, czyli zmiękcza i wygładza skórę i włosy.



3. Propylene Glycol - glikol propylenowy (propano-1,2-diol);  może być używany do produkcji kosmetyków jako rozczynnik nadający kosmetykowi pożądaną konsystencję emulsji oraz jako składnik nawilżający skórę.



4. Laureth-12 - substancja myjąca, usuwa zanieczyszczenia z powierzchni skóry i włosów.



5. Ammonium Hydroxine - woda amoniakalna.



6. Oleth-30 -substancja myjąca, usuwa zanieczyszczenia z powierzchni skóry i włosów.



7. Lauric Acid - pomaga leczyć trądzik, łysienie oraz zwalcza wirusy.



8. Hexadimethrine Chloride -  jego zadaniem jest ułatwić rozczesywanie i zapobiegać elektryzowaniu się włosów.



9. Glycol Distearate - jeśli jest stosowany na skórę w stanie czystym, może być komedogenny, czyli sprzyjać powstawaniu zaskórników. Zastosowany w preparatach do pielęgnacji skóry i włosów tworzy na powierzchni warstwę okluzyjną (film), która zapobiega nadmiernemu odparowywaniu wody z powierzchni (jest to pośrednie działanie nawilżające), przez co kondycjonuje, czyli zmiękcza i wygładza skórę i włosy. Substancja stosowana jako renatłuszczająca w preparatach myjących. Proces mycia powoduje usunięcie m.in. substancji tłuszczowych, dlatego stosuje się substancje renatłuszczające, które odbudowują barierę lipidową.


10. Ethanolamine - stosowana jest jako środek zmiękczający, emulgujący, do otrzymywania środków piorących oraz w przemyśle tworzyw sztucznych jako plastyfikator.


11. Silica Dimethyl Silylate - środek przeciwpieniący / emolient / środek kontrolujący lepkość.



12. Resoricinol - utleniacz stosowany głównie w farbach do włosów trwale zmieniających kolor. Wraz z innymi składnikami zmienia kolor włosów.



13. Ascorbic Acid - kwas askorbinowy.



14. Olive Fruit Oil - oliwa z oliwek.



15. Carbomer - modyfikator reologii (wpływa na konsystencję preparatu) - zagęstnik, zwiększa lepkość preparatu.



16. Parfum - perfumy.



SKŁAD MLECZKA UTLENIAJĄCEGO:
1. Aqua - woda, rozpuszczalnik.

2. Hydrogen Peroxide - nadtlenek wodoru.

3.  Ceteayl Alcohol - emolient tzw. tłusty. Jeśli jest stosowany na skórę w stanie czystym, może być komedogenny, czyli sprzyjać powstawaniu zaskórników. Zastosowany w preparatach do pielęgnacji skóry i włosów tworzy na powierzchni warstwę okluzyjną (film), która zapobiega nadmiernemu odparowywaniu wody z powierzchni (jest to pośrednie działanie nawilżające), przez co kondycjonuje, czyli zmiękcza i wygładza skórę i włosy.

4. Phosphoric Acid - kwas fosforowy.

5. Ceteareth-25 - substancja myjąca, usuwa zanieczyszczenia z powierzchni skóry i włosów.

6. Glycerin - hydrofilowa substancja nawilżająca. Ma zdolność przenikania przez warstwę rogową naskórka, dzięki czemu pełni rolę promotor przenikania - ułatwia w ten sposób transport innych substancji w głąb skóry.


SKŁAD ODŻYWKI:
1. Aqua - woda, rozpuszczalnik.

2. Ceteayl Alcohol - emolient tzw. tłusty. Jeśli jest stosowany na skórę w stanie czystym, może być komedogenny, czyli sprzyjać powstawaniu zaskórników. Zastosowany w preparatach do pielęgnacji skóry i włosów tworzy na powierzchni warstwę okluzyjną (film), która zapobiega nadmiernemu odparowywaniu wody z powierzchni (jest to pośrednie działanie nawilżające), przez co kondycjonuje, czyli zmiękcza i wygładza skórę i włosy.

3. Amodimethicone - Substancja kondycjonująca włosy: poprawia rozczesywanie na sucho i na mokro, zapobiega splątywaniu, wygładza włosy, wykazuje działanie antystatyczne, dzięki czemu zapobiega elektryzowaniu się włosów. 

4. Behentimonium Chloride - pełni funkcję odżywczą, konserwującą i wygładzającą.

5. Robes Nigrum Oil - olej z porzeczki czarnej.

6. Olive Fruit Oil - oliwa z oliwek.

7. Trideceth-6 - substancja myjąca, usuwa zanieczyszczenia z powierzchni skóry i włosów.

8. Poloxamer 407 substancja myjąca, usuwa zanieczyszczenia z powierzchni skóry i włosów.

9. Limonene - składnik kompozycji zapachowych. Imituje zapach skórki cytrynowej. Znajduje się na liście potencjalnych alergenów.

10. Linalool - składnik kompozycji zapachowych.  Imituje zapach konwalii. Znajduje się na liście potencjalnych alergenów.

11. Geraniol - składnik kompozycji zapachowych.  Imituje zapach pelargonii. Znajduje się na liście potencjalnych alergenów.

12. Persea Gratissima Oil - olej z awokado.

13. Cetyl Esters - zastosowany w preparatach do pielęgnacji skóry i włosów tworzy na powierzchni warstwę okluzyjną, która zapobiega nadmiernemu odparowywaniu wody z powierzchni (jest to pośrednie działanie nawilżające), przez co kondycjonuje, czyli zmiękcza i wygładza skórę i włosy.

14. Cetrimonium Chloride - ułatwia spłukiwanie preparatu. Chroni również kosmetyk przed nadkażeniem bakteryjnym, które możemy wprowadzić przy codziennym użytkowaniu produktu (np.nabierając krem palcem).

15. Shea Butter - środek nawilżający, zmiękczający skórę, kojący, przeciwzmarszczkowy.

16. Hexyl Cinnamal - Składnik kompozycji zapachowych.  Imituje zapach jaśminu. Znajduje się na liście potencjalnych alergenów.

17. Parfum - perfumy.

Teraz już wiecie, dlaczego 48 godzin przed koloryzacją należy robić test na alergię, tyle w nich alergenów. 

Tak na marginesie, w pod menu "Skład kosmetyków" nastąpią małe zmiany i wszystko będzie w kolejności alfabetycznej, bo łatwiej w taki sposób będzie tam odnaleźć odpowiednią substancję ;)).



26 komentarzy:

  1. Nie zły efekt :) Ja nie za bardzo lubię farby z amoniakiem, dlatego jak już Ci pisałam farbowałam Garnierem Nutriss, on z tego co pamiętam nie ma amoniaku. Teraz farbuję Castingiem z L'Oreala :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też za nimi nie przepadam, ale dla tej farby jestem w stanie znieść ten zapach :)).

      Usuń
    2. Ja myślę, że są na tyle dobre farby, że mogę oszczędzić moim włosom amoniaku :) Ale oczywiście każdy wybiera dla siebie to co uważa za najlepsze :)
      Jeśli jesteś ciekawa kosmetyków firmy FM, to zapraszam do mnie na konkurs :) Będziesz mogła sobie wybrać to co Ci najbardziej odpowiada :) Banner znajduje się na pasku bocznym na samej górze :)

      Usuń
    3. Dokładnie, ja mam swoich ulubieńców ;)

      Usuń
  2. W obu wariantach kolorystycznych jest Ci ładnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiesz, chyba bardziej podobasz mi się w ciemnych włosach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może dlatego, że miałam bardziej wyraźny makijaż. Ja sobie się bardziej podobam w jasnych ;p

      Usuń
  4. A ja zdecydowanie jestem za blondem! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. A mi się strasznie podobasz w ciemnych włosach :) Ale najważniejsze w jakim Ty się lepiej czujesz. Ja sama gdy miałam blond nie czułam się dobrze i wróciłam do ciemnych. Teraz marzy mi się czerwień :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wyobrazam sobie Ciebie w ciemnych wlosach;))

      Usuń
  6. Nie wiem czy dodał się mój długi komentarz :(

    Ja kiedyś miałam blond i szybko wróciłam do ciemnych, źle się w nim czułam, Według mnie ładniej Ci w ciemniejszych włosach, ale to wszystko zależy od tego w jakim kolorze Ty sama czujesz się najlepiej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakies sie dodaly, ale nie wiem czy to na pewno te ;*

      Usuń
  7. wczoraj farbowałąm włoski tą samą farbą ;-)
    dla mnie efekt zadowalający bo pokryła mi odrosty z czym inne farby mają problem ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mi bardziej podoba się wersja z ciemnymi włosami :) Jednak najważniejsze byś Ty dobrze się czuła w danym odcieniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami w tych ciemnych wlosach wyglądalam bardzo blado ;)

      Usuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja z farb, to tylko Loreal. Nie zaryzykowałabym innej farby. Najczęściej chodzę do fryzjera na farbowanie - nie ma, co eksperymentować z włosami. Za długo rosną ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz. W wolnej chwili na pewno przeczytam Twoją notkę i również skomentuję, tylko zostaw adres bloga ;))

Asiulcowa. Obsługiwane przez usługę Blogger.