Rodzaje cery - cera sucha.

12 Comments
Troszkę mnie tu nie było, ale chyba czas to nadrobić. Rozpoczęłam w niedzielę Policealną Szkołę Kosmetyczną (PSK) i z racji tego chciałam się z Wami podzielić informacjami o cerze suchej, które zdobyłam na zajęciach. 
Nie wiem czy na szczęście, ale to nie mój rodzaj cery, ponieważ ja mam tłustą, ale o tym przy następnej okazji ;-)


CERA SUCHA

  • Jest koloru jasnego
  • Jest cienka
  • Mogą występować przebarwienia
  • Warstwa rogowa jest bardzo cienka, odwodniona, odtłuszczona
  • Może sprawiać wrażenie cery „przezroczystej” z tendencją do rozszerzonych naczynek krwionośnych, które prześwitują przez nią
  • Z powodu cienkiej warstwy ochronnej skóra narażona jest na podrażnienia
  • Mogą ją podrażniać: mróz, wiatr, słońce, zbyt wysoka lub zbyt niska temp., silne preparaty kosmetyczne
  • Łatwo ulega zaczerwienieniu, przebarwieniom, łuszczy się, po umyciu wodą wyst. Uczucie ściągnięcia i pieczenia
  • Ma też swoje zalety, ponieważ w okresie pokwitania nie dotykają ją problemy łojotokowe
  • Najszybciej się starzeje, ze wszystkich rodzajów skór
  • Niewłaściwie pielęgnowana staje się cerą z tarczą
  • Ok. 20 roku życia pojawiają się pierwsze zmarszczki w okolicy oczu, ust i na szyi, co wymaga podjęcia działania kosmetycznego od początku jej występowania
  • Duży wpływ na funkcjonowanie cery ma pora roku
    • Zimą oddaje ona więcej wilgoci do otoczenia do czego przyczynia się powietrze wysuszone przez ogrzewanie
    • Latem skóra jest wysuszona przez promienie słoneczne
      • Te czynniki powodują załamanie się bariery ochronnej jaką jest płaszcz lipidowy oraz powodują gwałtowną ucieczkę wody ze skóry
  • Głównym problemem dotyczącym tej cery jest trudność w wprowadzaniu odpowiedniej ilości tłuszczu przez skórę właściwą
    • Jest to związane z pracą gruczołów łojowych, które wytwarzają zbyt mało tłuszczu koniecznego do utrzymania elastyczności
      • W związku z tym niedobór tłuszczu przyczynia się do odwodnienia skóry, ponieważ jest ona niedostatecznie osłonięta, więc traci duże ilości wody
      • Z wiekiem ten proces nasila się i skóra staję się bardziej wiotka



PRZYCZYNY PRZESUSZANIA SKÓRY:

  • Solarium
  • Geny
  • Zbyt agresywne kosmetyki
  • Zaburzenia hormonalne
  • Nadmierne przebywanie na powietrzu, pomieszczeniach przegrzanych i klimatyzowanych



PIELĘGNACJA:


  • Wymaga troskliwej pielęgnacji od młodego wieku
  • Przekonanie, że skórę suchą należy nawilżać tylko od zewnątrz jest błędne
  • Należy stosować emulsję typu „woda w oleju”
  • Pielęgnacja powinna polegać na wzmacnianiu i utrzymywaniu bariery ochronnej na powierzchni skóry, czyli właściwego nawadnianiu, odżywaniu i nawilżaniu
  • Bardzo ważne jest prawidłowe odżywianie, a szczególnie spożywanie spore ilości wit. A, tłuszczów nienasyconych (roślinnych), warzyw, owoców, zbóż oraz białka i wypijanie min. 2 litrów wody mineralnej, soków warzywnych lub owocowych
  • Nie wolno używać kosmetyków z alkoholem i silnie zasadowych na twarz!
  • Do mycia najlepiej używać mleczka albo śmietanki do cery suchej, które dodatkowo nawilżają i natłuszczają
  • W dzień ochrona przed promieniami słonecznymi
  • Bardzo ważne jest stosowanie odpowiednich toników, które utrzymują odpowiednia pH skóry (5,5)



PIELĘGNACJA DOMOWA:


  • Demakijaż twarz mleczkiem lub śmietanką kosmetyczną
  • Tonizacja skóry
  • Raz w tygodniu stosować peeling enzymatyczny do cery suchej
  • Dwa razy w tygodniu aplikować maseczki silnie nawilżające i odżywiające
  • Ochrona skóry przed promieniowaniem UV A i UV B
  • Wieczorem używać kosmetyków regenerujących
  • Zimą ochrona skóry przed wiatrem i mrozem
  • Zakaz stosowania wody i mydła!
  • Zakaz opalania się!
  • Zakaz stosowania peelingów ziarnistych!
  • Zakaz stosowania maseczek ściągających!


Cera sucha jest cerą bardzo trudną do pielęgnacji, ale przy odpowiednich kosmetykach oraz zabiegach może naprawdę świetnie wyglądać :). A Wy, jaki macie rodzaj cery? :))

I na koniec, aktualizacja włosów, niestety w innej bluzce i ciężko będzie porównać, ale po odroście na głowie, coś tam odrosły :D.




12 komentarzy:

  1. Oj mi dalekoo do cery suchej, mam tłustą niestety, ale niektóre kosmetyki kupuję właśnie do cery suchej i wrażliwej i mi nie szkodzą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam cerę tłustą i obie powinnyśmy się z tego cieszyć, bo nasz typ cery starzeje się najpóźniej ze wszystkich :)

      Usuń
  2. Cera sucha czyli moja , przyczyna genetyczna ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy Ci zazdrościć cery suchej czy współczuć ;). Masz dużo łatwiej niż ja przy tłustej ;p

      Usuń
  3. Na szczęście nie mam skóry typowo suchej, ale kilka rzeczy się zgadza. Kiedyś na badaniu skóry pani mi powiedziała, że mam skórę normalną w kierunku suchej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skóra normalna jest bardzo, bardzo rzadko spotykana, więc jeśli rzeczywiście taką masz to naprawdę Ci zazdroszczę :).

      Usuń
  4. nie fajnie jest mieć cerę suchą:/
    Słyszałam, że cera tłusta później sie starzeje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może i nie jest, ale zawsze mniej wyprysków. Skóra tłusta dużo później się starzeje, bo jest bardziej "gruba", niż sucha :D

      Usuń
  5. Fajne zdjęcia! :)
    Zapraszam:
    http://blogmanekineko.blogspot.com/
    Jeśli mój blog Ci się spodoba zaobserwuj go, a z pewnością zrobię to samo ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ładne włosy, ale wymagają jeszcze sporo wkładu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, ale jakoś nigdy nie mam chęci na ich pielęgnacje tylko szampon, odżywka, ew. maska i olejki do suchych włosów ;). Teraz bardziej inwestuje w twarz, szyję i dekolt, bo jako u przyszłej kosmetyczki, to jest najważniejsze ;]

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz. W wolnej chwili na pewno przeczytam Twoją notkę i również skomentuję, tylko zostaw adres bloga ;))

Asiulcowa. Obsługiwane przez usługę Blogger.