Henna i regulacja brwi.

8 Comments
Dość długo nie robiłam sobie henny. Może dlatego, że nie miałam czasu, albo bo mi się zwyczajnie nie chciało :P. Ale jakiś czas temu poszłam do Rossmanna i kupiłam moją ulubioną hennę firmy Delia o kolorze brązowym. 

Są to bardzo powszechnie znane henny, które nie kosztują wcale tak dużo, a intensywność koloru zależy od długości czasu, kiedy mamy farbę na brwiach czy rzęsach. Niestety, jak zdążyłam zauważyć, mało z nas wie jak prawidłowo wykonywać taką hennę rzęs i brwi, więc postanowiłam, jako przyszła kosmetyczka ;D, wszystko wyjaśnić. 

Zaczynajmy :-)


PRZECIWWSKAZANIA DO WYKONANIA HENNY

1.) Stany alergiczne oczu i okolic oczu, spowodowane składnikami henny lub alergiami na np. pylenie.

2.) Świeża wykonana regulacja brwi.

3.) Podrażnienia skóry wokół oczu, otarcia, zadrapania.

4.) Stany zapalne oczu i okolic oczu.

5.) Wcześniejsze użycie samoopalacza.

6.) Soczewki.

7.) Stany chorobowe oczu i okolic oczu, np. zapalenie spojówek. 


TEST

a) Nakładamy odrobinę henny w miejscu nie widocznym, np. na ramieniu i zaklejamy plastrem. Po 24-48 h odczytujemy wynik i sprawdzamy czy nie pojawiło się zaczerwienienie, opuchlizna czy pęcherz.

b) Nakładamy odrobinę henny za uchem lub na przegubie i po 24-48 h sprawdzamy wynik. 


PRZYBORY POTRZEBNE DO WYKONANIA HENNY

1.) Kieliszek

2.) Bagietka

3.) Woda utleniona 3% lub aktywator

4.) Henna

5.) Wazelina

6.) Waciki lub płatki bawełniane

7.) Do henny proszkowej nerka, do żelowej woda i waciki

8.) Chusteczki higieniczne

9.) Krem pod oczy

10.) Płyn do demakijażu

11.) Pęsetka


KOLEJNOŚĆ WYKONYWANIA ZABIEGU

1.) Przygotowanie siebie i stanowiska pracy.

2.) Demakijaż oczu.

3.) Przygotowanie farby i podkładów.

4.) Zabezpieczenie wazeliną górną i dolną powiekę oraz okolice brwi.

5.) Nałożenie podkładu pod rzęsy.
Podkład to wacik kosmetyczny przecięty na pół, zamoczony w wodzie i z jednej strony posmarowany wazeliną.

6.) Najpierw henna na rzęsy, potem na brwi.
Jeśli wykonujemy są komuś, to stajemy po prawej stronie klientki i zaczynamy od lewego oka. Następnie rzęsy prawego oka i odczekujemy 10-15 min. 

W między czasie nakładamy hennę na brwi lewego oka. Nakładamy ją od najwyższego punktu do końca brwi, a następnie od początku do najwyższego punktu. Trzymamy ją 3-5 min. 

7.) Jako pierwszą zmywamy lewą brew (brew na którą pierwszą farbowałyśmy), a następnie prawą. 

8.) Zmywamy lewe rzęsy, a następnie prawe. 

9.) Wyznaczamy łuk brwiowy

- skrzydełko nosa + wewnętrzny kącik oka = początek brwi

- skrzydełko nosa + zewnętrzny kącik oka = koniec brwi

- 2/3 od początku lub 1/3 od końca łuku wyznacza najwyższy punkt


REGULACJA BRWI

1.) Wysterylizowaną pęsetkę trzymamy pod kątem 45 st. do powieki

2.) Dwoma palcami naciągamy skórę i od zewnętrznego kącika oka kierujemy się do wewnętrznego kącika oraz od dołu do góry.

3.) Tonizujemy okolice oczu i aplikujemy krem pod oczy.


Jeśli już wiemy jak poprawnie wykonać hennę i regulację brwi, to teraz do niej przystępujemy ;-). 
Tak jak wspomniałam na początku, ja korzystam z henny proszkowej firmy Delia. 


Posiada ona w opakowaniu dwie saszetki: jedną z proszkiem, drugą z aktywatorem.


Po wymieszaniu dwóch saszetek powstaje brązowa papka, w której widać ziarnistości i zabieram się za aplikację. Niestety, jak na razie, gdy nie otrzymałam pakietu startowego nakładam ją pędzelkiem, ale na potrzeby egzaminu będę musiała przenieść się na bagietkę :D.



Po zaaplikowaniu farby odczekuję 5 minut i zmywam ją. 
Nie wykonywałam testu alergicznego, bo wiele razy wcześniej miałam już zrobione brwi. Polecam robić go osobom, który pierwszy raz mają z czymś takim do czynienia :-). 

Moje brwi przed henną i po, jeszcze bez regulacji.




Od wczoraj zaczęłam testować kosmetyki fimy Ziaja z LIŚCIEM MANUKA, na które trafiłam przez przypadek w związku z zadaniem na teorii kosmetyki w drogerii Rossmann, z której razem z koleżanką zostałyśmy prawie wyrzucone! 




Test trwa 30 dni, i po tym czasie spodziewajcie się rzetelnej recenzji.



8 komentarzy:

  1. nigdy nie miałam henny bo zawsze bałam się, że wyjdzie mi zbyt ciemny odcień, który nie będzie do mnie pasował. z regulacją brwi nie mam problemu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja lubię mieć ciemniejsze brwi, bo fajne podkreślają moje oko ;))

      Usuń
    2. ja też lubię mieć ciemniejsze ale na razie podkreślam je matowym- brązowym cieniem do oczu.

      Usuń
    3. Oprócz henny używam też cieni do brwi dla blondynek :D

      Usuń
  2. Wczoraj byłam na takim zabiegu u kosmetyczki :D jestem zachwycona tym, jak piękne mam dzięki temu brwi, szkoda, że nie umiem sama sobie tak je wyregulować i zabarwić, ech.. jak na razie zostanę przy regularnych wizytach u kosmetyczki, trochę się boję sama eksperymentować, ale może kiedyś spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię sobie sama regulować brwi i wykonywać ich hennę. U kosmetyczki jeszcze nie byłam, ale myślę, że na praktyce będę to miała.

      Usuń
  3. Moje brwi są ciemne, więc nie potrzebuję henny. Bardzo ładnie Ci wyszła.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz. W wolnej chwili na pewno przeczytam Twoją notkę i również skomentuję, tylko zostaw adres bloga ;))

Asiulcowa. Obsługiwane przez usługę Blogger.