Ziaja, krem na dzień i na noc, do skory suchej, zmęczonej

54 Comments

OBIETNICE PRODUCENTA:
Regenerujący krem z naturalnym olejem awokado. Odżywia i przynosi ulgę przesuszonej skórze.
Likwiduje uczucie szorstkości. Przywraca wypoczęty, zdrowy wygląd.

SKŁAD:
Aqua - woda, rozpuszczalnik.

Hexyl Laurate - laurynian heksylu - środek kondycjonujący skórę, emolient, rozpuszczalnik, modyfikator lepkości.

Paraffinum Liquidum - biały olej mineralny. Substancja mało reaktywna chemicznie, hydrofobowa. Nie przenika przez naskórek. Parafina to mieszanina prostych, długołańcuchowych węglowodorów, otrzymywanych w procesie destylacji ropy naftowej (po oczyszczeniu i przetworzeniu). Znajduje zastosowanie w preparatach emulsyjnych, maskach parafinowych. Emolient tzw. tłusty. Substancja komedogenna, czyli sprzyja powstawaniu zaskórników. Zastosowany w preparatach do pielęgnacji skóry i włosów tworzy na powierzchni warstwę okluzyjną (film), która zapobiega nadmiernemu odparowywaniu wody z powierzchni (jest to pośrednie działanie nawilżające), przez co kondycjonuje, czyli zmiękcza i wygładza skórę i włosy. Warstwa okluzyjna chroni skórę przed szkodliwymi czynnikami środowiskowymi. Nadaje połysk. Wykazuje działanie regenerujące. Substancja antystatyczna zapobiega elektryzowaniu się włosów. Stanowi bazę do olejków do kąpieli i oliwek. Parafina ciekła jest stosowana w sztyftach jako plastyfikator, zmniejsza kruchość kosmetyku. Pełni rolę rozpuszczalnika dla innych substancji hydrofobowych zawartych w kosmetyku.

Isohexadecene - emolient tzw. suchy. Jeśli jest stosowany na skórę w stanie czystym, może być komedogenny, czyli sprzyjać powstawaniu zaskórników. Zastosowany w preparatach do pielęgnacji skóry i włosów tworzy na powierzchni warstwę okluzyjną (film), która zapobiega nadmiernemu odparowywaniu wody z powierzchni (jest to pośrednie działanie nawilżające), przez co kondycjonuje, czyli zmiękcza i wygładza skórę i włosy. Wpływa na właściwości aplikacyjne kosmetyków - daje dobry poślizg przy rozsmarowywaniu (np. pomadek na ustach), zmniejsza lepienie i tłustość kosmetyku. Plastyfikator sztyftu - nadaje elastyczność sztyftom, zapobiega ich kruszeniu. Pełni rolę rozpuszczalnika dla innych substancji hydrofobowych zawartych w kosmetykach.

Glycerin - hydrofilowa substancja nawilżająca. Ma zdolność przenikania przez warstwę rogową naskórka, dzięki czemu pełni rolę promotor przenikania - ułatwia w ten sposób transport innych substancji w głąb skóry.

Sorbitan Sesquioleate - niejonowa substancja powierzchniowo czynna. Substancja lipofilowa, nierozpuszczalna w wodzie. Wrażliwa na zmiany pH - w niskim pH jest stabilna, w wysokim ulega rozpadowi (hydrolizie). Estry sorbitanu powstają w wyniku reakcji alkoholu wielowodorotlenowego - sorbitolu i kwasu tłuszczowego (w tym przypadku oleinowego). Emulgator W/O, składnik umożliwiający powstanie emulsji. Emulsja to forma fizykochemiczna, która powstaje przez połączenie (wymieszanie) fazy wodnej z fazą olejową. Przykładem emulsji kosmetycznych są kremy, mleczka, balsamy. Przykłady emulsji kosmetycznych to: kremy, mleczka, balsamy, lotiony. Pełni rolę modyfikatora reologii (czyli poprawia konsystencję) w preparatach myjących, zawierających anionowe substancje powierzchniowo czynne. Jest to możliwe dzięki tworzeniu tzw. mieszanych miceli. Seskwioleinian sorbitanu jest substancją bezpieczną do stosowania w kosmetykach. Nie wykazuje działania mutagennego, toksycznego, ani rakotwórczego.

Diisostearoyl Polyglyceryl-3 Dimer Dilinoleate - substancja o właściwościach kondycjonujący skórę i zmiękczające.

Dimethicone - substancja pochodzenia chemicznego, pochodna silikonu. Pełni funkcję emolienta i substancji antystatycznej. Składnik ten jest stosowany jako emulgator lub koemulgator w mieszaninach olej-woda. Substancja nawilżająca, natłuszczająca i wygładzająca.

Magnesium Sulfate - siarczan magnezu, sól gorzka.

Persea Gratissima Oil - olej z awokado.

Panthenol - nawilża, działa przeciwzapalnie, jest naturalnym prekursorem witaminy B5 (kwasu pantotenowego), substancji bardzo szeroko rozpowszechnionej w przyrodzie, obecnej w każdej żywej tkance. Pantenol może występować w postaci dwóch odmian (izomerów) określanych literami D- i L-. Tylko jedna z nich (D-pantenol) wykazuje aktywność biologiczną, izomer L- jest nieczynny i nie ulega przekształceniu w witaminę B5. Ma silne własności higroskopijne. Pantenol należy do silnie działających stymulatorów wzrostu i odnowy komórek, zarówno naskórka jak i skóry właściwej. Wykazuje silne działanie gojące przy różnych rodzajach uszkodzeń skóry i błon śluzowych, łagodzi podrażnienia i nieprzyjemne objawy wywołane czynnikami alergogennymi.

Tocopheryl Acetate - witamina E, przeciwutleniacz, nawilża, odbudowuje skórę, zapobiega utlenianiu się cennych olei w produkcie.

Cera Alba - w osk pochodzenia zwierzęcego wydzielany przez pszczołę. Ciało stałe, nierozpuszczalne w wodzie. Używany często w kremach i sztyftach jako baza. Emolient tzw. tłusty. Jeśli jest stosowany na skórę w stanie czystym, może być komedogenny, czyli sprzyjać powstawaniu zaskórników. Zastosowany w preparatach do pielęgnacji skóry i włosów tworzy na powierzchni warstwę okluzyjną (film), która zapobiega nadmiernemu odparowywaniu wody z powierzchni (jest to pośrednie działanie nawilżające), przez co kondycjonuje, czyli zmiękcza i wygładza skórę i włosy. Nadaje połysk. Wykazuje działanie regenerujące. Emulgator W/O, składnik umożliwiający powstanie emulsji. Emulsja to forma fizykochemiczna, która powstaje przez połączenie (wymieszanie) fazy wodnej z fazą olejową. Przykładem emulsji kosmetycznych są kremy, mleczka, balsamy. Modyfikator reologii, wpływa na konsystencję kosmetyku, powoduje wzrost lepkości. Pełni rolę stabilizator emulsji, czyli chroni np.krem przed rozwarstwianiem, przedłuża trwałość kosmetyków. Ponadto stosowany jest jako lepiszcze, czyli substancja wiążąca składniki kosmetyków. Stosowany w kosmetykach nadaje im perłotwórczy (mętny, opalizujący) kolor.

Hydrogenated Castor Oil - substancja odtłuszczająca usuwająca zanieczyszczenia tłuszczowe z powierzchni skóry.

Sodium Benzoate - substancja konserwująca, która uniemożliwia rozwój i przetrwanie mikroorganizmów w czasie przechowywania produktu. Chroni również kosmetyk przed nadkażeniem bakteryjnym, które możemy wprowadzić przy codziennym użytkowaniu produktu (np.nabierając krem palcem).

2-Bromo-2-Nitropropane-1,3-Diol - substancja występuje w postaci krystalicznego ciała stałego. Wykazuje szerokie spektrum działania w stosunku do bakterii. Substancja konserwująca, która uniemożliwia rozwój i przetrwanie mikroorganizmów w czasie przechowywania produktu. Chroni również kosmetyk przed wtórnym zakażeniem mikroorganizmami, które wprowadzamy przy codziennym użytkowaniu produktu (np. nabierając krem palcem). Składnik dozwolony do stosowania w kosmetykach w ograniczonym stężeniu. Znajduje się na liście substancji konserwujących dozwolonych do stosowania z ograniczeniami w produktach kosmetycznych. Jego dopuszczalne maksymalne stężenie w gotowym produkcie to 0,1%. Ponadto należy unikać tworzenia nitrozoamin. 

Parfum - perfumy.

Hexyl Cinnamal - nienasycony aldehyd aromatyczny. Imituje zapach jaśminu. Znajduje się na liście potencjalnych alergenów.

Citronellol - składnik kompozycji zapachowych, imituje zapach rózy i geranium.

Limonene - składnik kompozycji zapachowych. Imituje zapach skórki cytrynowej. Znajduje się na liście potencjalnych alergenów.

Citric Acid – kwas cytrynowy, wspomaga działanie ochronne antyoksydantów, używany jako zmiękczacz, środek konserwujący, przeciwutleniacz.

OPAKOWANIE: 
Krem zamknięty jest w solidnym opakowaniu zakręcanym zakrętka. Nie posiada on kartonowego pudełeczka. Jak zwykle w tej firmie, bardzo prosta szata graficzna w kolorze białym z czarnymi napisami. Wewnątrz zabezpieczony srebrna folia. 


KONSYSTENCJA:
Kosmetyk przeznaczony jest do cery suchej i zmęczonej przez co jego konsystencja jest troszkę rozwodniona, jak w większości kremów do tego typu cery. Gdyby położyć go na zewnętrznej części dłoni i trochę nią poruszać to spływa. 




KOLOR/ZAPACH: 
Koloru białego, po rozsmarowaniu niewidoczny. Zapach bardzo delikatny, nie drażniący, przyjemny ;-).

MOJA OPINIA:
Krem ten nie jest do mojej cery, nie mnie z czystej ciekawości go użyłam. Dlaczego? Bardzo przesuszyłam swoja twarz peelingiem z KOLASTYNY i okazał się być strzałem w 10! Używałam go na noc, bo na dzień bym się za bardzo świeciła, więc przez noc zadziałał jak należny i nawilżał skorę. Od czasu do czasu używałam go pod oczy, kiedy odczuwałam ból i pieczenie. 

Moja mamę, która ma cerę sucha, zapychał. 

Przez jego fajne właściwości nawilżające, podkradam go mamie i stosuje do rak i skorek ;p. 



54 komentarze:

  1. Miałam jego próbki i użyłam na ciało, bo do mojej cery jest nieodpowiedni.

    OdpowiedzUsuń
  2. fajnie, że ten krem podniósł u Ciebie poziom nawilżenia i sprawdził się dobrze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez sie ciesze. Niby do suchej, ale dla mnie jest swietny ;)

      Usuń
  3. Lubię tylko ich odżywki do włosów :) Na krem Ziaji raczej bym się nie skusiła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie kazdy musi byc ich wiernym fanem ;)

      Usuń
  4. Ja osobiście nie jestem fanką Ziaji, ale na pewno są kosmetyki w ich asortymencie warte uwagi...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja wlasnie na odwrot, jestem ich fanka, pomimo ze czasami mnie zawodza. :P

      Usuń
  5. ja z ziaji stosuję tylko płyn do demakijażu i balsamy do opalania;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Plynow do demakijazu nie uzywalam, ale balsamy do opalania i owszem ;)

      Usuń
  6. niestety do mojej cery też nie jest, jeśli chodzi o zaję to mam mieszane odczucia, niektóre kosmetyki bardzo, bardzo lubię inne to według mnie średniaki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam identyczne odczucia co Ty. Niektore sa naprawde swietne, a innych sie wystrzegam ;)

      Usuń
  7. Nie miałam jeszcze kremów do twarzy z ziaji

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj na mojej skórze też by się raczej nie sprawdził:)

    OdpowiedzUsuń
  9. miałam go i naprawdę dobrze nawilża :)

    OdpowiedzUsuń
  10. miałam go, zapychał mnie paskuda jedna...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja mame tez zapycha, ale mnie na szczescie nie ;p

      Usuń
    2. dlatego ja od ziaji uciekam sobie skrzętnie :D

      Usuń
    3. A ja na szczescie nie ;))

      Usuń
    4. jedyne co to mogę korzystać z ich mazidel na pięty :D

      Usuń
    5. Nie mialam jeszcze do pięt ;D

      Usuń
    6. ja tak mówię na każdy kosmetyk, który mi się na twarzy nie sprawdzi xd kremy ziaja do facjaty zużyłam na stópki :D

      Usuń
  11. O może go poszukam bo myślę że u mnie by się sprawdził.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spotkasz go w kazdym Rossmannie i aptece ;p

      Usuń
  12. Jak świetnie rozebrałaś skład na czynniki pierwsze!

    Jakoś nie po drodze mi z Ziają, więc nie znam i nie kusi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze je rozkladam ;-)). Mi tez na poczatku nie bylo po drodze, ale jak juz nasze drogi sie zeszly, to az zal sie rozstawac ;p

      Usuń
  13. Na noc przydało by mi się takie mazidło ;-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Tego nie miałam, bo to wersja totalnie nie dla mnie ale mam wersję z białą herbatą i spisuje się dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja za to nie mialam wersji z biala herbata ;p

      Usuń
  15. U mnie do twarzy odpada ze względu na parafinę, ale właśnie do skórek czemu nie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczescie mi parafina nie szkodzi ;p. Do skorek jest bardzo fajny ;]]

      Usuń
  16. Uwielbiam kremy tej firmy, chociaż moim ulubieńcem ostatnio stał się nagietkowy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mialam jeszcze nagietkowego. Skoncze to co mam i moze po niego siegne ;p

      Usuń
  17. świetny, inspirujący post ;) ooby tak dalej, jestem pod wrazeniem ;))

    sniadanielejdis.blogspot.com zapraszam na post oraz na konkurs 30$ na zakupy w echopaul.com sniadanielejdis.blogspot.com/2014/10/my-first-giveaway-echopaul.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ale coś mi się wydaje, że to kolejny komentarz z serii kopiuj-wklej ;)

      Usuń
  18. Koniecznie spróbuj i daj znać co o nim myślisz! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Mi się kończy krem na dzień i tak już upatrzyłam Sobie coś nowego do wypróbowania. Tylko, jak to bywa, gdy testujemy coś pierwszy raz mam nadzieję, że na bubla nie trafię. Bardzo sympatycznie tu u Ciebie :)

    http://dreamaboutthestars.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Miałam wersję z olejkiem arganowym, ale okropnie tłusty jak dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z olejkiem na pewno :-). Ten też jest tłusty, ale ja go na noc bardzo lubię ;P

      Usuń
  21. A mojej mamie podpasował ;) ja jestem mieszańcem, więc zupełnie nie dla mnie ten produkt :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie przepadam za tym kremikiem, uważam że jest o wiele więcej lepszych kosmetyków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może i jest, ale jakoś mamę i mnie skusił do zakupu :)

      Usuń
  23. Jak na standardowy krem latwo dostepny to ok :) Miłego dnia ! :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Fajnie, że dobrze się sprawdza do suchych rąk. Muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz. W wolnej chwili na pewno przeczytam Twoją notkę i również skomentuję, tylko zostaw adres bloga ;))

Asiulcowa. Obsługiwane przez usługę Blogger.